Září 2014

CESTA VLAKEM 1.Díl

29. září 2014 v 16:34 | kopretina |  Povídky - názory
Neobyčejnost černé akční jízdenky a lesník v kupé


Ráda vzpomínám na své pravidelné i nepravidelné cesty vlakem. Cestování vlakem je velká romantika a sranda zároveň. Myslím, že kdyby jen ČD tušili jak velmi se při svých cestách bavím, zvýšili by mi jízdné. Tak zvaná akční jízdenka moc akční není ale můžete si ji trochu zakčnit tím, že si např.při cestě do Prahy koupíte jízdenku jen do půli cesty a druhou půlku cesty se musíte stát neviditelným, jak to je na vás-pokud neviditelnost neovládáte musíte se stát trvalým návštěvníkem vlakového WC a s tamějšího okénka sledovat malebné krajinky Česko-moravských vesniček. Jízda na černo na záchodku mě poprvé postihla, když jsme s kamarádkami s internátu jeli do Přerova a měli jsme jízdenku jen do Hulína. Bylo nás tehdy na záchodku 5 a ten praskal ve švech-ani jedním očkem se nedalo podívat jestli už jsme tam. Prostě cesta plná řehotu puberťáckých sardinek a v tom někdo vzal za kliku-to byla vskutku poslední kapka-jak vlak zastavil začaly jsme postupně vypadávat ze záchodku a hanba nás fackovala.
Většinou se jen tak potichu rozhodnu jet vlakem a vypadá to, že nic zvláštního se neděje ale to je jen klam abych se uchlácholila a klidně jela. Mezitím se síly vesmíru dají do pohybu a koleje začnou vytepávat svou píseň už pojede, už pojede za chvíli pojede.
No tak jsem tedy nastoupila skoro plné kupé,už ne skoro ráno-přistoupil na první pohled týpek na očích lenonky se zavařovacím sklem, kučeravé vlasy, boty z lesa,batoh a na něm klobouk a ešus. Nevydržel sedět-věděla jsme od začátku že bude hyperaktivní, sundal si ešus klekl na podlahu a začal s batohu na zem v ku- péčku vyndávat rozmatlané věci a jídlo. Vyndal si mléčko nalil ho do hrnečku, jak vlak jel tak mléčko žbrndalo s hrnečku ven-všichni jsme to v tichém úžasu sledovali. Pak se mu podařilo s celofánu vyloupnout plátkový sýr-držel ho vítězoslavně mezi dvěma prsty a v tom se ozvalo: Přistoupili? Sýrec začal hledat jízdenku a udělal si v batůžku i mimo něj trochu nepořádek-motal se mezi tím svým nádobíčkem. Průvodčí na to nic dal mu štempla na sýr a odešel na rtech s heslem: vlakový pasažére zachraň se sám. Báječnému muži z lesa se mezi tím podařilo přilípnout sýr na veku. Dále vyndal na zem v sáčku rozmačkané vajíčko a několik broskví a protože měl dobré srdce začal nám broskvičky nabízet ale nikdo neměl chuť. Stále seděl na zemi u dveří a blokoval je. Pak už jen vím, že když začal zpívat a vyprávět lesnické historky, podařilo se mi stoupnout jednou nohou mezi ešus a hrnéček,popadnou své či cizí zavazadlo a s bojovým pokřikem :spaste duši vystoupit ve stanici Kozojedy,kterés místo jsem tehdá navštívila poprvé a naposled. Ať žijou kluci s modrou čepicí a plácačkou,já tě plácnu, ty mě plácneš a budou z nás nádražáci:-)

Schody do nebe

26. září 2014 v 18:41 | kopretina |  Zajímavá místa

Délka trasy : 4km a zpět

Doprava :

linkou č.32 na konečnou zastávku Mladcová - Bartošův dům

Popis trasy :

Od zastávky podél silnice směr Racková, za hřbitovem doleva po asfaltové cestě a za zahrádkami doprava do kopce jak ukazuje směrovka- Skalka.(asi 15min od zastávky do lesa)
Po celém hřebenu jsou nádherné slepencové skály s lidovými názvy Skalka , Schody do nebe apod.
Na jaře zde najdete kvetoucí konvalinky a v létě spoustu lesních jahod a ostružin v krásném bukovém lese.Cestou zpět můžete navštívit Centrum lanových aktivit C.V.A.K


Skalka






Někdo je v nebi ?





Schody do nebe


Pohled s nebe na les


Obličeje ve skalách






Loupežník na bludné balvanu




Rozeznej ducha- na tomto místě byla těžká energie-zahynul zde anglický parašutista









Navždy se budu z kamene dívat



Pohled na Zlín z Mladcové









Thich nhat hanh

26. září 2014 v 18:05 | J.Burian |  Svatí a mistři

Thich Nhat Hanh

Vietnamský buddhistický mnich a mírový aktivista Thich Nhat Hanh je v současnosti jedním z nejznámějších představitelů angažovaného buddhismu ve světě. Narodil se ve středním Vietnamu v roce 1926 a v šestnácti letech se stal buddhistickým mnichem.
Thich Nhat Hanh
Hanhův životní příběh je pestrý. V roce 1960 odjel do Spojených států, aby studoval a učil srovnávací náboženství na Kolumbijské univerzitě. Ale v roce 1963 jej mnišské kolegium ve Vietnamu telegraficky vyzvalo, aby se vrátil domů a připojil se k nim v úsilí zabránit válce, která se rozpoutala po pádu Diemova despotického režimu. Okamžitě se vrátil a pomáhal vést jedno z největších nenásilných hnuti odporu v tomto století, které bylo zcela založené na Gándhího zásadách.
V roce 1964 společně se skupinou univerzitních profesorů a studentů založil ve Vietnamu školu mládeže pro sociální služby založenou na buddhistických principech nenásilí a soucitné aktivitě. V době pádu Saigonu sdružovaly tyto sbory více než deset tisíc mnichů, mnišek a mladých sociálních pracovníků, kteří opravovali vybombardované vesnice, stavěli školy a nemocnice, pomáhali rodinám bez domova a organizovali zemědělská družstva. Ve stejném roce pomáhal zakládat nakladatelství La Boi Press, které se později stalo nejvýznamnějším nakladatelstvím ve Vietnamu. Ve svých knihách i jako hlavní redaktor oficiální publikace Sjednocené buddhistické církve volal po usmíření válčících stran ve Vietnamu, a proto byly jeho spisy cenzurovány oběma nepřátelskými vládami. V 60. letech také zakládá buddhistický Řád soubytí (Order of interbeeing) zahrnující mnichy i laiky, muže i ženy.
V roce l966 na žádost svých mnišských přátel přijal pozvání Bratrstva smíření a Cornellovy univerzity, aby přišel do Spojených států "popsat (nám) naděje a utrpení mlčenlivých mas vietnamského lidu" (New Yorker, 25. 6. l966). Seznam přednášek a soukromých setkání měl beznadějně plný a mluvil přesvědčivě ve prospěch příměří a dohodě o urovnání sporu. Na Martina Luthera Kinga mladšího tak zapůsobily Nhat Hanhovy mírové návrhy i on sám, že ho navrhl na Nobelovu cenu míru pro rok 1967. Řekl, že nezná nikoho vhodnějšího pro Nobelovu cenu míru než tohoto ušlechtilého mnicha z Vietnamu. Hlavně vlivem Thich Nhat Hanha King vystoupil veřejně proti válce na tiskové konferenci s Thich Nhat Hanhem v Chicagu.
Po důležitých rozhovorech se senátory Fullbrightem a Kennedym, ministrem obrany Mac Namarou a dalšími osobnostmi ve Washingtonu odjel Thich Nhat Hanh do Evropy, kde se setkal s mnohými hlavami států a oficiálními představiteli katolické církve. Dvakrát navštívil papeže Pavla VI, kde usiloval o spolupráci katolické církve s buddhisty při podpoře úsilí o dosažení míru ve Vietnamu.
Roku 1969 na žádost Sjednocené buddhistické církve ve Vietnamu Thich Nhat Hanh zorganizoval buddhistickou mírovou delegaci na pařížské mírové rozhovory. Když byly v roce I973 podepsány mírové dohody, bylo mu zamítnuto povolení k návratu do Vietnamu. Založil tedy malou komunitu jihozápadně od Paříže nazvanou "Sweet Potato". V letech 1976 - 1977 organizoval Nhat Hanh záchranu lidí připlouvajících ze Siamského zálivu, ale nepřátelský postoj vlád Thajska a Singapuru mu v další práci zabránil. Následujících pět let prožil v ústraní ve "Sweet Potato" - meditoval, četl a psal poutavé knihy, poskytoval útulek a přijímal příležitostné návštěvníky.
V červnu 1982 Thich Nhat Hanh navštívil New York a o rok později založil "Plum Village", větší středisko u Bordeaux, obklopené vinicemi a pšeničnými, kukuřičnými a slunečnicovými poli. Od roku 1983 odjížděl každým druhým rokem do Severní Ameriky, kde vedl útulky a pořádal přednášky o pozorném životě a sociální odpovědnosti, takže "uskutečňoval mír každým okamžikem života".
V současnosti Thich Nhat Hanh nadále vede meditační soustředění po celém světě, píše knihy a angažuje se v mírovém řešení konfliktů a v boji za lidská práva. Je autorem více jak stovky knih, česky vyšly tituly Cesta k plnému vědomí a uvedení do meditace v chůzi, Mír v nás a Živý Buddha, živý Kristus.
Thich Nhat Hanhovi bylo umožněno navštívit svou rodnou zemi až v roce 2005, rukopisné kopie jeho knih jsou tam však v neustálém oběhu. Jeho přítomnost je rovněž pociťována prostřednictvím jeho žáků a kolegů, kteří se účastní podpory spisovatelů, umělců, mnichů a mnišek, již byli ve Vietnamu uvězněni pro svou víru i umění. Kromě toho se starají o hmotnou a duchovní pomoc uprchlíkům v táborech v Thajsku, Malajsii a Hongkongu.
Thich Nhat Hanh, kterého americký mnich Baker-roši označil jako "křížence mezi mrakem, hlemýžděm a součástkou těžkého stroje", má schopnost putovat klidně v míru a uvědomělosti a má také dar učit ostatní stejnému počínání. Zdůrazňuje také, že způsob života, kterému učí, je přístupný všem lidem bez rozdílu kultury či náboženství. Ačkoli jeho způsob vyjadřování je jednoduchý, jeho poselství odhaluje podstatu hlubokého porozumění skutečnosti, jež vychází z jeho meditací, buddhistické praxe a jeho práce po celém světě. Ne Západě je vřele přijímán přdedvším těmi, kdo odmítají společnost jednostranně zdůrazňující pouze rychlost, výkonnost a úspěch.
Možná nejlepší porozumění mohou poskytnout Thich Nhat Hanhovy básně.
Každým krokem mír!
Zářící rudé slunce je mé srdce,
každý květ se se mnou směje.
Jak krásnou, svěží zelení vše oplývá.
Jak chladivě vane větřík.
Každým krokem mír
obrací nekonečnou stezku k radosti.
Tyto řádky shrnují podstatu poselství Thich Nhat Hanha - tento mír není něco vnějšího, o co by bylo nutno usilovat a dospět k němu. Když žijeme pozorně, snáší se na nás každým krokem a každým dechem. Mír je obsažen v každém kroku, a když takto kráčíme, rozkvete nám při každém šlápnutí pod nohama květ. Ve skutečnosti se na nás budou květiny usmívat a přát nám všechno dobré na naší cestě.
Thich Nhat Hanh s Dalai Lamou
Pokud chceme dosáhnout míru ve světě, mezi lidmi, musíme nejdříve najít mír uvnitř sebe, musíme se naučit překonávat svoji zlobu, strach a nevšímavost. Cestou k nalezení vnitřního míru je bdělé uvědomování vzájemných souvislostí ve světě. Řád soubytí, který Thich Nhat Hanh založil, stojí na dvou principech: bytí v kontaktu a soubytí. Být v kontaktu znamená být v kontaktu s realitou - mysli, světa, sám se sebou. Znamená neoddělování se od světa, vnímavost k jeho kráse, ale i k utrpení. Rozvíjením vnímavosti a uvědomění si lidé uvědomí, že není rozdílu mezi duchovním životem a sociální aktivitou. Druhým principem je soubytí - vzájemné neomezené pronikání všech jevů. V podobenství o papíru Thich Nhat Hanh ukazuje, jak je v listu papíru přes dřevo, stromy a vodu obsažen i oblak, sluneční svit a obilí, z něhož se stal chléb pro dřevorubce, jeho otce... Nelze najít nic, co by nemělo souvislost s listem papíru. Odstraní-li se z listu papíru jeho nepapírové prvky, papír se vyprázdní - "prázdný v tom smyslu znamená, že papír je plný všeho, že je v něm celý vesmír." Proto je i v každém z nás obsažen celý vesmír - utrpení světa i zlé jednání, bolesti světa nelze utéct, protože je naší součástí a pomáháme-li světu, pomáháme i sami sobě. V době vietnamské války pomáhal Thich Nhat Hanh tzv. boat people - uprchlíkům na malých člunech. Osud dvanáctileté dívky, která utonula na útěku před pirátem, který ji chtěl znásilnit, vedl Hanha k úvahám o soubytí: je snadné piráta odsoudit. Kdybychom však vyrostli ve stejných podmínkách jako on, byli by z nás také piráti. "Když vytáhnete pušku a zastřelíte piráta, zastřelíte nás všechny, protože všichni jsme do určité míry odpovědni za tento stav věcí." Hanh ve své básni odmítá jednoduché rozlišování na dobré a zlé, identifikuje se s oběma stranami, snaží se být v kontaktu s krásou i hrůzou světa současně s vírou, že jedině tak může pomoci míru:

Nazývejte mě mým pravým jménem

Neříkej, že zítra odejdu,
protože ještě dnes přicházím.
Podívej se lépe: přicházím každou sekundu
abych byl pupenem ne kvetoucí větvi,
abych byl drobným ptáčkem, s křehkými křídly,
který se učí zpívat v novém hnízdě,
abych byl housenkou uvnitř květu
abych byl klenotem skrytým v kameni.
Ještě stále přicházím, abych se smál, abych plakal,
abych se bál, abych doufal,
tlukot mého srdce je zrozením
a smrtí všeho, co je živé.
Jsem podenka, líhnoucí se z kukly
na hladině řeky,
a jsem i pták, který na jaře
včas přilétá, aby sezobl podenku.
Jsem žába, šťastně plovoucí
v čisté vodě jezírka, a jsem i užovka,
která se tiše připlazí
a sežere žábu.
Jsem dítě z Ugandy, kost a kůže,
mé nohy jsou tenké jako stonky bambusu,
a jsem obchodník se zbraněmi,
prodávající smrtící zbraně do Ugandy.
Jsem dvanáctiletá dívenka,
uprchlá na malém člunu,
která se sama vrhne do moře,
když ji unesl pirát,
a jsem i pirát,
mé srdce ještě nedokáže vidět a milovat.
Jsem člen politbyra,
s velkou mocí v rukou
a jsem člověk, který musí zaplatit
"krvavou daň" mému lidu,
pomalu umírá v pracovním táboře.
Moje radost je jako jaro, tak teplé,
že rozkvétají květy na všech cestách života.
má bolest je jako moře slz, tak plné,
že naplní všechny čtyři oceány.
Nazývejte mě pravým jménem,
abych najednou uslyšel všechny své výkřiky,
všechen svůj smích,
abych viděl, že má radost i můj žal jsou jedno.
Nazývejte mě pravým jménem,
abych se probudil,
a aby zůstala otevřená brána mého srdce,
brána soucitu.
V meditačních centrech, které Thich Nhat Hanh založil, se učí vědomému dýchání - a uvědomění si každého dechu - a prostřednictvím tohoto dýchání. pak vnímání všech projevů denního života. Meditace, jak říká, nepatří jen na meditační místo. Mýt pozorně nádobí je stejně posvátné jako pokorně se klanět a pálit kadidlo. Učí nás také, že se prostým úsměvem uvolňují stovky svalů našeho těla. Připomíná nám, že mír a štěstí jsou užitečné, dokážeme-li uklidnit své rozptýlené myšlení na tak dlouho, abychom se vrátili k přítomnému okamžiku, ve kterém si bděle uvědomujeme vzájemnou provázanost krásy a radosti s utrpením, kterému se můžeme snažit aktivně předcházet.
Thich Nhat Hanh
Meditovat znamená uvědomovat si, co se děje - v naší mysli, v našem těle, ve vnějším světě. Na tomto světě umírá denně 40 tisíc dětí hladem. Bývalé velmoci mají dodnes 50 tisíc hlavic, dost na několikanásobné zničení země. A přesto je sluneční svit krásný a růže, která dnes ráno rozkvetla u zdi, je zázračná. Život je nádherný i strašný. Meditovat znamená uvědomovat si oba aspekty. Nemyslete si, že musíte být vážní, abyste mohli meditovat. Chcete-li dobře meditovat, musíte se hodně usmívat.
Jsme-li plni pohody a máme-li radost, můžeme se usmívat a každý z naši rodiny i širšího okolí může mít z našeho míru užitek.
Meditace není únik ze společnosti, je to návrat k sobě a uvědomění si, co se děje. Jakmile si to uvědomíme, musíme začít jednat. Pak víme co dělat a co nedělat, abychom mohli pomáhat druhým.
Součástí slibu Řádu soubytí je mimo jiné: Odmítání zbožňování jakékoliv ideologie a absolutních pravd, vnucování názorů. Nevyhýbat se utrpení, ale ani ho zbytečně nevyhledávat. Neshromažďovat bohatství, nepovažovat za smysl života slávu, bohatství, rozkoš. Nezadržovat v sobě nenávist, ale snažit se jí porozumět a přeměnit na soucit. Nerozptylovat se zábavou. Nelhat, nešířit neověřené informace, vážit slova. Neživit se povoláním, které škodí lidem či přírodě, vybrat si povolání, které umožňuje realizovat ideál soucitu. Nezabíjet, nedopouštět, aby zabíjeli druzí, chránit život. Nepřivlastňovat si, co patří jiným. Uctivě zacházet s vlastním tělem, neoddělovat sexualitu od lásky, být si vědom odpovědnosti spojené s přivedením nové bytosti na svět.

Houbové recepty

18. září 2014 v 18:34 Bylinky a recepty



Hřibový ovar (ČR )


800g plodnic hřibu hnědého,sůl,křen,chléb

Očištěné houby,nakrájíme na větší kousky,menší houby ponecháme celé.Připravíme si větší hrnec plný vroucí osolené vody-v níž připravené houby povaříme asi 10-15min.Necháme na sítě okapat a ještě teplé podáváme se
strouhaným křenem a s hořčicí.Jako příloha je vhodný chléb.




Žampiony s rajčaty

(Chorvatsko)

750g žampionů,2 lžíce oleje,,cibule,sůl,1 stroužek česneku ,300g rajčat,petrželka.

Na oleji osmahneme drobně nakrájenou cibuli,přidáme očištěné na plátky nakrájené žampiony,česnek utřený se solí a rozsekanou petrželku.Osmahneme a přidáme oloupaná a nakrájená rajčata.dusíme do měkka.






Muchomůrky na másle

(Polsko)

500g muchomůrky růžovky,tuk,kmín,pepř,sůl,petrželka,kapie nebo rajče.

Muchomůrku růžovku zbavíme třeně,klobouk opereme,osolíme a posypeme kmínem nebo černým pepřem.V pán vy rozehřejeme tuk a klademe na něj klobouky hub a po obou stranách prudce opečeme.Ozdobíme petrželkou,případně další zeleninou a podáváme horké s chlebem nebo vařenými brambory.
PS:dejte vědět kdo jste našli ty správné muchomůrky :-)






Plov s houbami (Kuzikorinli Palov)

(stará uzbecká kuchyně)

200g rýže,200g smržů,tuk,100g mrkve,50g cibule,sůl, koření.

Smrže roztřídíme,seřízneme nožky a nakrájíme na plátky.Na tuku osmažíme cibulku a houby až se jejich objem zmenší asi na polovinu.Přidáme mrkev nakrájenou na slámku a smažíme několik minut.Pak vše zalijeme vodou a uvedeme do varu,ochutíme solí a kořením.do této směsi přidáme vypranou rýži,zalijeme potřebným množstvím vody a vaříme.Vodu nalijeme tak aby pokryla obsah rýže v nádobě1,5-2 cm nad rýži.Na mírném ohni přivedeme do varu.Koření které se přidává v Uzbekistán u je slabě pálivá paprika,zíra,barberis(dřišťál) a paprikové lusky.Na velmi mírném ohni vaříme rýži 50-80minut.Po uvaření přikryjeme utěrkou na 20 minut a ponecháme v klidu.Hotový plov promícháme,uděláme kopeček a podáváme na talíři se salátem z ředkviček.

Dobrou chuť :-)


Hodinář

16. září 2014 v 17:38 | Jana K. |  Sluneční zpráva na dnešní den
Až vyřešíš všechny stopy vedoucí k sobě
Hluboký klid se rozprostře v tobě.
V ten okamžik třesku nad propastí
Staneš se jeho součástí.
A tak jako kolečko v hodinách
Svůj život ztratíš a začínáš.




Duše volnoběhu

12. září 2014 v 18:31 | kopretina |  Sluneční zpráva na dnešní den
Prostor bez břehů
Hledá nástroj strunný
Srdce svobodné
Rozezní tvé struny
Sám se zrodíš
Sám se tvoříš - v ohni, vodě - zdá se
A ve víru větrném splyneš ve vší kráse.



9 prvotních fází ve vztahu mezi mužem a ženou

10. září 2014 v 18:25 Partnerství-láska


1.Bod - Připravenost pro vztah

Vše začíná potřebou vztahu a sexuality. Při volbě partnera vzniká strach s odmítnutí. Rozdíl mezi mužem a ženou. Ochota jít do vztahu je u muže téměř vždy motivována sexuálně. Muž jde primárně za uspokojením svého pudu. Žena zažívá nejprve pocit lásky a blízkosti která se vyznačuje spíš eroticky. Mantra pro nalezení ženské partnerky -(překlad) posvěď mě krásnou manželkou, mantra pro nalezení mužského partnera - posvěď mě oddaným manželem. Muž má vrchol uspokojení ve 3 bodě, žena v 9 bodě.

Úkoly: Uvědomte si své motivy pro volbu partnera, osvoboďte se od svých představ o ideálním partnerovi,
dejte najevo své sexuální potřeby,chraňte se před přílišným horováním.





2.Bod - Zamilovanost

Vytváření ideálu o partnerovi - zkoušení partnera zda je vhodný pro vztah. Prohlédnutí iluzí a projekcí. Nastupuje strach aby si nezvolil špatně. Pokud nejste uzdraveni a otevřeni pro vztah -nezamilujete se. Muži se zamilovávají rychleji a silněji než ženy.A jak že poznáme že tento partner je pro nás ten pravý? 1.Chceme s ním mít děti 2.Jeli by jste s ním na dovolenou snů.Pokud to neplatí nemáte toho pravého.

Úkoly: Pozorujte své fantazie o vztahu, uvědomte si své projekce, vystříhejte se fantazií o splynutí, všimněte si co se ve vašich vztazích stále opakuje.





3. Bod - Sexualita

Sexualitou je dosaženo úrovně vztahu- jsou aktivovány sexuální obavy -nedostatek zkušeností a atraktivity.U muže pozitivně zažitá sexualita vede k upevnění vztahu-myšlenkami na pevný vztah se aktualizuje strach z vázání se. Muž se cítí být rozpolcený mezi touhou po svobodě a úzkém vztahu. Pro ženu je zamilovanost důvodem pro to aby se mohla těšit ze své sexuality. Sex je nejintenzivnější komunikací jakou známe ,rozhodnout se proti němu znamená rozhodnout se proti tělu. S tímto je spojena otevřenost a upřímnost.Je zde vidět spojení mezi sexualitou a agresí. Tam kde si začnu něco sexuálně můžu také zpravidla projevit svou agresi a vztek. Kde nemůže být agrese vyjádřena tam často dochází k násilí.

Úkoly: Sledujte svůj vlastní pocit místo morálky, nepodřizujte se diktátu ideálního těla,
vědomě vyjadřujte svou sexualitu a agresi.






4.Bod - Napětí a strach ze ztráty a vazby zároveň

Narůstá strach s vázání se - jde o zacházení s agresí, někteří lidé nedokážou kvůli strachu z vázání se přejít k bodu 5. Řešením je předstírat ,že člověk nemá strach se vázat-při téhle hře pak s pozoruje, že si sám stojí v cestě a tak se mu podaří strach zmírnit nebo rozpustit. Rozdíl mezi mužem a ženou- když se partneři rozejdou vychutnává si žena nejprve to že je sama, muži se obvykle hned zas poutají. Bod 4 nastává asi po 3 měsících vztahu ,pokud se partneři vidí denně-pak nastává období napětí a hádek. V každé hádce testujeme jak dalece při nás partner stojí a jestli dokáže unést hádku bez myšlenky na rozchod-pokud ano cítíme se být ve své lásce jistější. Bez agrese není láska.V plodné hádce se partneři setkávají jako milující nepřátelé-kterým jde o vývoj vztahu a pochopení sebe sama a druhého. Ženy se musí chránit aby nevyužívaly svou sexualitu k trestání když milenec s něčím nesouhlasí tak není žádný sex. Musíme dospět k milostné dohodě.Tento bod je také přechodem od zamilovanosti k lásce.Je potřeba komunikace ve vztahu pojmenovat témata své nespokojenosti. Ve 4 bodě se partneři nejčastěji rozcházejí-nemohou snést nečestné jednání a neschopnost vyjádřit pocity. Pokud partneři vstoupili na nové území-stále se opakující konflikty ubývají a mizí.

Úkoly: Co chci od partnera a od vztahu, co partner očekává ode mně.





5.Bod - Zacházení s konflikty a krizemi

Dohadujeme se s partnerem jak má vypadat uspořádání vztahu. Překonání iluzí , že existuje ten pravý partner. U muže se láska obrací v nenávist když zjistí , že partnerka nedokáže uspokojit všechny jeho potřeby. Žena proto, že muž podle ní nepozoruje , že se vztah zhoršuje, nebo že je mu lhostejný-tady se žena často rozchází. Když jde vše ideálně učí se žena v 5 bodě přijímat a muž dávat. Nenávist je rozpuštěna když s partnerem soucítíme- člověk pochopí své reakce které vycházejí z projekcí. Pokud převládá názor -nechci ztratit svobodu je dobré se zamyslet nad tím co míním onou svobodou.Osvobozením od čeho k čemu. Nezískává člověk svobodu též vztahem. Bod 5 je přijetím stínů je dobrá otázka : jak se díváš na náš vztah -neberte si nic osobně.

Úkoly: Mít na očích svůj cíl ,obstát ve vztahu ne z něj utéct, negativní stránky vidět spíš u sebe, včas a srozumitelně vyjádřit zlost a stísněnost, krizové fáze jsou fáze očisty.





6.Bod - Odpuštění

Jsou li překonány body 4 a 5 partneři si odpouštějí a je mezi nimi úzký vztah-oba přistupují na pevný vztah. Muž se učí nevymáhat si své sexuální potřeby násilím- žena se učí nevyužívat psychického nátlaku.Je třeba vést posilující partnerské rozhovory, navenek se pár projevuje společnými nákupy a touhou po společném bydlení.

Úkoly: Odpuštění, vědomé vnímání vlastních projekcí, pravidelné partnerské rozhovory.




7.Bod - Závazný vztah

Partneři se stěhují do společného bytu-být spolu je normální, vyvstává otázka dětí. Člověk akceptuje , že ho ten druhý nemůže nikdy plně uspokojit- komunikace.

Úkoly: Neztrácet individuální já v párovém já, pravidelný pohled na počátek vztahu.




8.Bod - Vyrovnanost

Člověk si tvoří závazné rituály, které skýtají jistotu a porozumění tomu druhému- zažívání štěstí-usazení-překonání iluze, že už nemůžou přijít krize-pochopení potřeb svých i partnera, porozumění spočívá v lásce a ta nás motivuje abychom druhého přijali bez podmínek.

Úkoly: Rozhodnout se pro vztah a zcela se mu oddat.



9.Bod - Manželství

Přechod k nové fázi vztahu. Manželství je dynamický proces ne vězení- těmito 9 body procházejí vztahy stále dokola.V manželství se člověk poutá vnitřně i navenek - je to dobrovolné vzdání se jiných možností vztahů. Symbolem manželství je zlatý prsten který představuje alchymistický symbol tříbení a zušlechťování. Manželství tedy zakládá na společné sexualitě, ekonomii a tříbení partnerů.

Úkoly: Vědomě se rozhodnout pro svazek, přemítat s partnerem o významu věrnosti.






Hrad Malenovice

5. září 2014 v 16:31 | Kopretina |  Hrady, zámky a kaple
HRAD MALENOVICE

Délka trasy: 3km
Doprava: MHD směr Otrokovice, zastávka Malenovice-křižovatka

Popis trasy :

Od zastávky MHD po žluté turistické značce k hradu, dále po modré k lomu, hřišti a památnému dubu u kapličky. Cestu zpět můžeme zvolit lesem vzhůru od lomu - odměnou nám budou hezké výhledy na Zlín asi po 15min chůzi lesní cestou dojdeme k výletišti nad hradem, kde je posezení. Po asfaltové cestě se pak dostaneme zpět k hradu.



Hřiště u lomu

Multigenerační hřiště- kde si můžou rodiče zacvičit spolu s dětmi

Památný strom


Nejstarší Dub na zlínsku stojí v Nové ulici v Malenovicích u kapličky.
Věk se odhaduje na 250-300let, obvod kmene je 450cm.






Hrad Malenovice- středověk nedaleko Zlína

Původně gotický hrad byl postaven ve 2 polovině 14. století moravským markrabětem Janem Jindřichem. V dalších stoletích prošel několika přestavbymi až po renesanční sídlo zámeckého typu, později barokně upravené. Hnízdí zde několik druhů ptáků, např. silně ohrožená kavka obecná či poštolka obecná. Dnešní návštěvníci zde uvidí jak částečně vybavené hradní interiéry včetně nově zrestaurované domácí kaple zasvěcené sv. Antonínu z Padovy s výzdobou pocházející z poloviny 18. století, tak i několik muzejních expozic:

expozice- Hrady jihovýchodní moravy

expozice- Štemberkové v Malenovicích a pohořelicích 1804-1945

expozice- řemesla ve starých Malenovicích

expozice- Zvířata na zemi a člověk

expozice v hájence-Dřevo, proutí, sláma v tradiční rukodělné výrobě





Tip 1 :

Od Malenovického hradu se můžeme vydat zadní cestou ke Svaté vodě -projdeme kolem sochy sv. Vendelína po romantické cestičce kolem hradu, dál pak po silnici kde asi po 10minutách zabočíme do lesa (v tomto místě je hojně roste vysoká přeslička-jako v pravěku) dále půjdeme do kopce lesem až ke Svaté vodě .




Pískovcová socha sv.Vendelína - ochránce stád a pastevců (1749)


zadní cesta ke Sv.vodě







Tip 2:

Z točny MHD Sportovní hala do kopce k Zimnímu stadionu L.Čajky,kde se napojíte na modrou turistickou značku-Stezku zdraví. Dáte se do prava směrem na Malenovice.Po modré je možné dojít až k hradu. Délka trasy :7km


Jaro nad hradem